onsdag 2 april 2014

Anna Dressed In Blood - Kendare Blake



Uppföljare:


Cas Lowood is no ordinary guy - he hunts dead people. People like Anna. Anna Dressed in Blood. A beautiful, murderous ghost entangled in curses and rage. Cas knows he must destroy her, but as her tragic past is revealed he starts to understand why Anna has killed everyone who's ever dared to enter her spooky home...
Everyone, that is, except Cas...

Titel: Anna Dressed in Blood
Författare: Kendare Blake
Sidor: [Har tyvärr glömt boken på Gotland under påsklovet, så kan inte se efter]
Språk: Engelska
Bästa karaktärer: Anna och Carmel
Första mening: [Har tyvärr glömt boken på Gotland under påsklovet, så kan inte se efter]

Den här boken var en besvikelse. Jag trodde att det skulle vara en helt annan typ av historia... Mindre action och mer romans! Inte lika mycket äventyr, mer relationer, dialoger, tankar, känslor och sådant. Samtidigt var den lite tom... Långtråkig. 
Jag tyckte inte om någon av karaktärerna riktigt... Ändå har jag valt Carmel och Anna som mina favoriter. Varför? Jo, Carmel är, samtidigt som hon är Queen Bee, inte alls en kliché. Hon är skolans drottning, men ändå verklig. Modig och sympatisk, samtidigt som hon har sina "flaws". Hon är realistisk, vilket jag verkligen tycker om.
 Anna för att... Tja, hon är Anna. Anna Dressed in Blood. Skrämmande vacker, mystisk, farlig och skräckinjagande. Beskrivningarna på henne är det ända egentligen vackra i hela boken. Den ända biten där jag kan se det framför mig, glasklart i princip. Även om språket är flytande och mycket lätt att läsa tycker jag ändå att det är lite enformigt och trist.  
Historien, storyn, handlingen var ganska tråkig den med. Som sagt: mindre äventyr och mer spänning. All handling var intryckt i slutet, i början hände inte mycket...
Det här blev en mycket kort recension, men det var på sätt och vis också en kort bok. Jag kommer nog inte läsa fortsättningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar