onsdag 2 april 2014

Beställt böcker!

Idag (okej, igår) kom mina böcker! Jag beställde dem på Bokus, sammanlagt blev det 179 kr med porto, vilket enligt mig är ganska billigt för två böcker (så nu har jag pengar att köpa ännu mer böcker för!). Båda böckerna är pocket och på Engelska. Och underbara. Tror jag. Jag har bara börjar läsa den ena, The Diviners, och en så länge är den helt fantastisk. Det kommer en recension senare, när jag är klar!

The Diviners (skriven av Libba Bray) är en fantasybok som utspelar sig 1926. Jag vet inte riktigt vad den handlar om än, men på baksidan står det så här: 

Evie O'Neill has been exiled from her boring old hometown and shipped off to the bustling streets of New York City - and she is pos-i-tute-ly ecstatic. The only catch is that she has to live with her uncle Will and his unhealthy obsession with the occult. But when the police find a murdered girl branded with a cryptic symbol and Will is called to the scene, Evie realizes she could help catch a killer.

As Evie jumps headlong into a dance with a murderer, other story's unfold in the city that never sleeps. A young man named Memphis is caught between two worlds. A chorus girl named Theta is running from her past. A student named Jericho hides a shocking secret. And unknown to all, something dark and evil has awakened...

Anna Dressed In Blood är den är den bok jag inte börjat på än, så jag vet inte så mycket, men det är en skräck/fantasy historia med inslag av romance. Författaren är Kendare Blake. På baksidan står det:

Cas Lowood is no ordinary guy - he hunts dead people. People like Anna. Anna Dressed in Blood. A beautiful, murderous ghost entangled in curses and rage. Cas knows he must destroy her, but as her tragic past is revealed he starts to understand why Anna has killed everyone who's ever dared to enter her spooky home...
Everyone, that is, except Cas...

Här är böckerna:




Bonsan - min mycket feta, men gulliga katt - tyckte mycket om den första boken. The Diviners var inte lika uppskattad :/




Nu hoppas jag att de verkligen är bra, för då har jag andra böcker i samma serie att se fem emot! Uppföljaren på The Diviners har jag hört ska komma, men jag vet ingeting mer än det än. Del två av Anna Dressed in Blood heter Girl of Nightmares, inte lika snyggt men låter ändå spännande! 

Innan dina säkert mycket vackra ögon slutar läsa den här texten (om de inte redan har gjort det) så måste jag bara säga att jag hittade dessa böcker genom bokbloggen I Heart Books (http://iheartbooks.blogg.se/). 
Det är en väldigt bra blogg.

/Bokätaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar