tisdag 1 april 2014

Första inlägget

Hej! Mitt namn är Ellika, jag är 13 år och bor i Stockholm. Jag läser mycket. Inte jättemycket, för då skulle jag inte hinna med allt annat jag gör (t.ex. skriva) och då skulle jag vara en bokslukare, vilket jag inte är. Jag är en bokätare - jag äter böcker, inte slukar dem. Där av namnet.

Jag bestämde mig för att starta den här bloggen eftersom jag har hört att stora bokbloggare kan få gratis böcker i utbyte mot att recensera dem, och som den snåla människa jag är kunde jag inte motstå den tanken. Här är jag alltså nu med en blogg jag knappt förtsår hur man använder, ett huvud fullt av ord och glupande hunger efter böcker. Jag utlovar, men lovar ej att hålla löftet, min åsikt om varje bok jag läser, min väg mot det som har konturerna av ett författarskap där långt borta i framtidiens dimma, men lika gärna kunde vara en anställning som sophämtare, och självfallet andra saker som ej inte kommit på än.

Så, jag hade tänkt att mitt förta inlägg skulle handla om boken Frostskymning av Anders Björkelid i serien Berättelsen om blodet, men eftersom jag inte läst klart den än ( :S ) så får det vänta. Jag skulle kunna skriva om andra böcker, men de jag sista läste ligger för långt bak i minnet. Dock fick jag alldeles nyss reda på att mina böcker som jag beställt från Bokus har kommit och ska hämta dem senare idag! (Eller mamma får hämta dem...) När jag läst dem, vilket inte borde ta lika lång tid som den överviktiga Frostskymning, kan jag skriva om dem här.
Böckerna ifråga är The Diviners av Libba Bray och Anna Dressed In blood av Kendare Blake. Ska bli kul!

Sist men inte minst måste jag berätta om operationen. Skälet till att jag sitter här hemma och kan göra vad jag vill medan resten av världen är i skolan eller arbetar är att jag för exakt en vecka sedan blev opereread (skolios). Nu är jag utskriven från sjukhuset och kommer inte tillbaka till skolan för ens efter påsklovet. Det kanske låter som himmelriket, men jag kan säga att det är det inte. Prova själv att skära upp halva ryggen, borra in lite skruvar och lappa ihop allt igen så ska du se.

/ Bokätaren


Har tagit bilden själv med min Canon 1100 ESD. Det är mina framtidsmål där längst borta. Ser du dem?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar